kita tahu hidup susah..

:: Perubahan yang diucapkan harus diterjemah dengan Perbuatan ::

Posted by A m a l - -

harini, aku bangun agak sedikit lewat berbanding hari-hari yang sebelumnya...Cuaca di Dublin semakin hari semakin sejuk..dan aku pula semakin hari semakin lewat bangun tuk ke kelas...jadi, conclusionnya class yang pertama or kedua dalam jadual aku, telah dipastikan tuk menjadi korban pada hari persekolahan tersebut...

aku, bangun panaskan lauk kurma semalam and makan breakfast...sedang-sedang makan tu aku skype sebentar dengan cik wani tersayang tuk bertanya khabar berita esp tentang kesihatannya(dia sudah batuk teruk lebih kurang 2 minggu,dan dia memang takut ke klinik even bekerja di hospital)....aku sempat meng-wish 'take care' tuk dirinya yang akan bercuti ke Pulau langkawi weekend ni...semoga selamat semuanya..

petang balik agak sedikit penat...2 jam class neurology sudah cukup obvious menggambarkan level kepenatan aku...badan aku takdelah terasa penat sangat memandangkan aku hanya attend class 2 jam sahaja hari ni...tapi kepenatan yang ditanggung oleh nerve cell bodies cerebellum aku amat-amat jelas dirasakan...sebelum pulang aku sempat 'tapau' sisa-sisa baki-baki makanan di Astra Hall bersempena dengan Malaysian food Festival harini...Alhamdulillah rezeki...

basically mungkin tiada apa yang particular tuk diceritakan pada kau blog tentang life aku harini...cuma, aku tengok DOCUMENTARY : Road to Guantanamo tadi dengan Mozac...a true story based on the experience of some group of muslims who had been detained and totured for 2 years in Guantanamo prison because had been accused to be linked to Al-Qaeda; in which they never knew of....TERTEKAN AND SEDIH giler tengok macam mana diorang kena torture selama 2 tahun tanpa belas kasihan...subhanallah..bersyukur aku berada di negara yang selamat bebas dan aman...thanx Allah for this comfort..



esok adalah hari mengundi di 2 Pilihan Raya Kecil iaitu DUN GALAS and DUN BATU SAPI...kawan baikku yang telah pulang ke malaysia sedang berjuang di Galas..Moga Allah tetapkan kemenangan berpihak kepada yang benar..InsyaAllah.....

Harini,aku rasa badan aku bertambah kurus sedikit...adalah kurang 500gram agaknya, sebab aku tak makan supper semalam(note the word supper)...memang takde significant..tapi mengambil kira kehidupan di musim sejuk ini, yang meng-induce nafsu makan seperti raksaksa dan pertambahan berat badan yang luar biasa...ianya merupakan milestone dalam kehidupan aku yang bergelar warga dublin ini...semoga pengurangan berat badan adalah berkadar songsang dengan pertambahan iman, insyaAllah...

..................

sedikit mutiara kata tuk semua pembaca hujungnya jauh ni:

" the problem with doing NOTHING, is u just don't have enough time to do EVERYTHING"

renung-renungkan and selamat beramal...

p/s- oh ya...sebelum terlupa..terima kasih kepada Bloggers Astonishing az(i hope i spell it correctly)..for following this blog...u know, without u guys..i don't think i have enough motivation to write...cheers and salam perkenalan...

2 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    apa maksud kata2 tuh

  2. A m a l says:

    maksudnya ialah bila kita tidak membuat apa2 perkara dan bersenang-lenang sahaja dalam hidup tanpa kesukaran dan kepayahan..kita akan rasa masa kita berlalu begitu sahaja dan kita akan rasa seperti tak sempat tuk membuat apa2...berlainan dengan orang yang sibuk dan membuat banyak kerja...walaupun kehidupannya sibuk tetapi dengan kesibukan itulah yang mengingatkan dirinya tuk manage dirinya dengan sempurna dan tiak membazirkan barang sesaat masa yang ada..harap membantu,...