kita tahu hidup susah..

:: Sepetang bersama Salwani (2.5 minutes)::

Posted by A m a l - -

"Aspirin is an analgesic, anti inflammatory, anti-pyretic and anti-thrombotic agent (37% of the current usage) agent. The side effect of the aspirin is irritation of the gastric mucosa, nephrotoxicity (alters regulation of salt and water in in kidneys)...bla..bla...."


Melayang fikiranku sejenak dalam keasyikan mendengar lecture Dr Loo Ai Yin tentang Aspirin tadi...Class start at 9.30am and seperti kebiasaannya aku dan rakan-rakan datang lambat 3 minit dan membuatkan muka Dr.Loo yang comel itu merah padam...


" Next time I hope that if u guys come late to my class again, make sure u don't enter ok..."

....dan seperti kebiasaannya, timbul pula rasa insaf dan menyesal di hati kecil ini mengenangkan tentang attitude aku yang selalu bangun 30minit before class started...pastu mula ar masing-masing berebut bilik air yang ada dua jer kat rumah ni...and yang bestnyer plak sesiapa yang da lambat sangat tu just sempat membuat beberapa perkara wajib seperti lagu yang kita belajar waktu tadika dulu....

" Bangun pagi gosok gigi,cuci muka, cuci kaki...pergi sekolah tidak mandi...bau busuk cam nak mati..."

Well, hari ni belajar pasal Drug metabolism and the behaviour of drugs....Harini patutnyer lab, tapi Dr Loo nak gantikan dengan Lecture Pharmaceutical, so kitorang belajar ar pasal Aspirin sampai lebam selama 4 jam tanpa rehat....

Tapi nak tahu tak aku buat aper?

Aku dok buka laptop, pretend yang aku download Lecture Slide from Moodle, tapi secara tersirat dan tersuratnya aku dok buat blog aku yang baru jer berusia 2 hari ni...

...Tapi aku takde ar tak blajar langsung, sambil2 aku bwat blog ni...telinga aku focuskan kat bibit-bibit ayat yang Dr Loo cakap...alar like killing 2 birds with one stone lar katakan...

ntah lar...semenjak adik aku sakit ni...aku macam dah hilang focus, hilang semangat, hilang arah tuju nak belajar....macam main2 jer aku belajar dalam seminggu dua ni...bak kata wani, "belajar leweh-leweh jer"....

Iklan- " Ya Allah Kau permudahkanlah dan ringankanlah bebanan dan Ujian yang kau timpakan kepada adikku Muhammad Azimuddin bin Razali...telah banyak ujian yang kau timpakan padanya, Ya Allah...KAU lindungilah dirinya daripada sebarang malapetaka yang datangnya dari langit mahupun dari bumi kepadanya....Sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang Maha Pengampun. Penyayang lagi Maha Mengasihani"

Ok2...kita kembali kepada halatuju Post ni...sebenarnya lepas balik class tadi...aku terus balik rumah dan merebahkan diri ke atas tilamku yang empuk yang juga dipenuhi dengan baju-baju yang baru basuh tapi tidak dilipat lagi sebab aku malas nak lipat baju minggu ni...dan nak dipendekkan cerita aku teringat-ingat tentang kenanganku bersama Salwani ketika cuti-cuti semester bermula...

Aku
" Hai, petang ni nak gi jogging tak?"
Dia
"nak...tapi takde kasut sport..."
Aku
"Alar, pakai jer kasut yang ader.....asalkan boleh berlari...."
Dia
"Oklah kalau camtu, jap lagi saya siap...jangan lambat tau?"
Aku
"sebelum awak letak call, saya dah ader kat bawah"
Dia
"hihi...penipu besar...lambat ti Siap awak"
Aku
"5 minit sampai..."
Dia
"pinjam socks...orang punya dalam baldi"
Aku
"Ok2 ti orang bawa satu baldi socks orang tuk awak pilih k?..."
Dia
"ngengader.."

....Kitorang pun sampailah di Taman Botani Pulau Pinang yang sejuk lagi mendamaikan...sesampainya di situ Si dia ni buatlah cabaran F&N kat aku...
"siapa yang pancit dulu dia kurang stamina and lembik..."
Aku
"Ok, kita tengok siapa yang kena..."

...pastu kitorang berlarilah dan terus berlari hinggalah sampainya di suatu pendakian, aku tersedar yang aku berlari sendirian tanpa teman...."ley, mana lak budak comel ni?"
...tengok2 dia tengah jalan catwalk nun di kejauhan 15km belakang aku...
" hai, tadi buat cabaran lumba lari...tak tahu plak awak tukar peraturan lumba jalan kaki plak?"
Dia
"Orang penatlar...yang awal lari laju2 tu sape suruh?"

....hai, beginilah nasib....lambat salah, laju pun salah....


akhirnya, kitorang buat keputusan tuk berjalan-jalan cari makan di sepanjang track jogging tu sambil menikmati keindahan flora dan fauna di situ...walaupun sebenarnya kat situ banyak monyet jinak dan kelihatan beberapa tourist beri makan kat monyet-monyet tu, tapi serously aku takut giler dengan monyet2 tu....I was feeling like anytime without i even realize, the monkeys could attack me at once....Alar, takpela 'dia' tak kacau kita....Kitorang menghabiskan masa berphotography club di sepanjang scene yang menarik di sekitar Botanical Garden itu....and lepas tu kitorang gi menggemukkan perut dengan makan di sebuah restoran Tomyam di Feringgi....yummm...yummm....

...and these are some piece of our mementos in that Botanical Garden ....