kita tahu hidup susah..

:: T U H A N saya ::

Posted by A m a l - -


Saya ada satu Tuhan..DIA selalu tengok dan jaga saya..Setiap masa dia berikan saya kesihatan untuk belajar dan udara untuk bernafas..setiap kali saya sakit, DIA mesti beri saya sembuh dengan cepat..

 

 .................. 


 DIA kata dalam KITAB DIA......saya ade tugas kat atas dunia ni..dan DIA hidupkan saya pun atas sebab dia nak saya penuhi tugas tu..DIA nak masukkan saya ke dalam syurga..Jadi DIA beri saya kefahaman tentang agama saya untuk saya ambil dunia ini sebagai jalan ke akhirat..

 

 ....................

 

DIA MARAH jika saya tinggalkan tugas dan tanggungjawab dunia semata-mata untuk kejar akhirat..kalau macam tu buat apa DIA jadikan dunia ini, kalau saya terus membuangnya? DIA kata saya mesti belajar bersungguh-sungguh seperti saya akan hidup 1000 tahun lagi dan mesti beribadat juga bersungguh-sungguh seperti saya akan mati esok hari...

 

.....................

 

Tuhan saya sangat sayang pada saya sepertimana DIA sangat sayang juga kepada makhlukNya yang lain..DIA berikan saya macam-macam nikmat dan kelebihan..DIA berikan saya peluang tuk dapat scolarship dan study dekat overseas..Tapi dulu saya tak pernah nak berterima kasih pada DIA..tapi dia sikit pun tak marah kat saya, even saya tak pernah pun nak tunjukkan saya bersyukur pada DIA..


...........................


Tapi kini saya rasa DIA sangat2 sayang pada saya..DIA keluarkan saya dari kejahilan dan tipu daya dunia untuk saya kembali menunaikan tanggungjawab saya yang sebenar..DIA timpakan saya dugaan untuk saya lebih dekat dengan DIA..DIA selalu jaga hati saya dengan tipu daya dunia yang sementara..sebab mungkin DIA nak beri saya masuk syurga yang kekal abadi....


............................


Tapi kini saya takut..kerna mungkin hari ini saya dekat denganNya,tapi mungkin esok DIA balikkan hati saya agar berpaling padaNya..Jadi saya selalu doa agar DIA tidak buang saya lagi macam dulu..Saya nak terus berada di jalan ini, dan ajak kawan2 saya juga untuk sayang DIA..dan oleh sebab itu..
saya sangat SAYANG TUHAN SAYA..


..................


One Response so far.

  1. Anonymous says:

    alhamdulillah...moga2 awak akan sentiasa berada dalam rahmay-Nya ...amin..=)