kita tahu hidup susah..

:: C U K U P ::

Posted by A m a l - -



jika kita fikir-fikirkan balik...
aku mintak semua benda dengan Allah aku..
dan kau di rumah kau juga minta semua benda dengan Allah kau...
dan semua orang yang beragama islam di dublin ireland ini juga mintak semua benda dengan Allah mereka...
dan semua umat islam dalam populasi dunia ini juga mintak semua benda dengan Allah kita yang satu..

.........................

tapi, kau tak rasa pelik ker?
macamana aku dapat rasa yang Allah sentiasa tengok aku, mendengar rintihan aku dan memberi rezeki pada aku sorang jer...
dan orang lain juga rasa macam tu dengan Allah mereka...
macam Allah tu hanya untuk kita jer, dan bukan orang lain..
macam Allah tak tengok dan tak jaga makhluk lain jer..
macam Allah 24 jam hanya beri perhatian kepda kita sorang jer..
walhal hakikat yang sebenarnya dalam masa yang sama Allah beri perhatian pada kita, Allah juga buat perkara yang sama kepada semua makhluk ciptaan-Nya..


..................

Itulah yang dikatakan sifat Allah, Al-Hasib(Yang maha Mencukupi)
yang membuktikan bahawa Allah itu cukup untuk semua makhluk-NYA..
secara logik akalnya, memanglah Sifat itu sangatlah eksklusif untuk Allah sahaja...
kerna kita manusia tak mungkin mampu buat begitu..
nak bahagikan masa dengan aktiviti dakwah dan study pun dah mengeluh..
Jadi jelaslah,yang hanya Dia sahaja yang mampu membuatkan DiriNya cukup untuk semua makhlukNya..

...........................

p/s- kalau tak caye, cuba doa something sekarang..and aku pun Doa sama2..
ada tak kita rasa macam," Oh , takpe maybe Allah sibuk dengar doa orang lain kot?"
or kita rasa," Sesungguhnya Allah begitu dekat dengan diriku"..

.............................

Katakanlah, " CUKUPLAH ALLAH BAGIKU, KEPADANYALAH ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN BERSERAH DIRI"..(39:38)