kita tahu hidup susah..

:: sejuk betul pagi ni, kenapa ek? ::

Posted by A m a l - -

Sekarang subuh dah masuk bukan main awal kat Dublin, 4.24am

seperti biasa aku, bangun ambil air sembahyang meredah kesejukan pagi ke bilik air...

"blurrrrrrrr, gila sejuk pagi ni..apsal pulak? bukan ke winter dah abes?"

aku kemudian solat dan mula nak baca Quran..
 

..........

but then, disebabkan oleh kesejukan yang melampau sehinggakan mulut aku pun keluar asap dalam bilik sendiri, aku pun meninjau-ninjau di tingkap atas bilik aku untuk melihat apa yang ada di luar..

sekali aku tengok adakepulan habuk2 putih turun mencurah-curah dan menutupi sebahagian rumput di bumi Belgrove...

aku bertasbih panjang..."Subhanallah...............snow lagi rupanya, patutlah sejuk"..

.......................

memang aku tak suka sangat snow ni..

cukuplah 3 bulan berada dalam kesejukan snow kat dublin  ni...

baru jer nak rasa bahang matahari sikit di kala musim spring...

tapi Allah turunkan snow balik..mungkin Allah rasa yang kitorang tak layak lagi untuk menerima nikmat panas kot?

entahlah, God works in a mysterious way...but, we must do believe whatever God's decision is the best thing to happen to us..

..............

ok, banyak lagi kerja nak buat ni..salam..

jangan lupa solat kawan-kawan..