kita tahu hidup susah..

:: Apa Yang Ku Tahu (4 minutes)::

Posted by A m a l - -

Gambar Hiasan: Kenangan bersama Abang Iman

Firstly, aku nak minta maaf sangat kat readers yang follow blog aku cos aku dah lama tak update...sebenarnya there were a lot of things happened to me lately and aku memang tak dapat nak cari masa yang sesuai tuk update blog...so aku summarisekan beberapa benda yg happened kat aku recently and apa yg aku baru tahu tentang incident2 ni :-

.: #1-Match Bola Senior vs Junior Medicine :.

Perlawanan ni bagi aku adalah match yg terpenting kot cos kali ni batch aku digabungkan dengan batch third year medicine dalam satu group yang bergelar 'Junior' manakala senior fourth and fifth medicine telah bernaung dalam satu group yg bergelar 'Senior'...Even,kakiku masih lagi terseliuh or maybe fracture from the last training aku gagahkan diri gak untuk menyumbangkan tenaga bakti untuk team Junior...Alhamdulillah, even kaki aku sakit sangat tapi ade gak beberapa senior cakap kat aku yg aku masih 'berbisa'...haha, rasa semangat skit diri daripada kekalahan yg amat memalukan iaitu 5-1...
Jadi, from that match apa yg ku tahu?

1. Even kaki aku rasa sakit sangat selepas dribble beberapa kali aku tetap meneruskan permainan walaupun aku rasa ankle aku bakal tercabut bila2 masa.

2. Seberbisa-berbisa pun aku dalam match tu, sebenarnya bisa lagi ankle aku yg menyengat setiap kali aku berlari.

3. Rupanya senior fifth year medicine ader beberapa orang pemain Legend yg aku tak pernah nampak before this(aku one of the footballers college yg selalu turun padang). Seriously, pemain2 legend ni memang power tahap cipan kesembilan ar main bola...ader sorang mamat yg berkulit putih ni(aku tak sure dia ni bangsa apa)...tapi dia dribble sebijik macam david bechkham....aku tengok dia dribble 5 orang sekali macam tak percaya.

4. Senior Third year pun ramai gak yg hebat tapi masih tak cukup hebat tuk beat team 'Senior'.

5. Pali the goalie, first time aku tengok dia dimalukan dengan begitu banyak gol yg bolos disebabkan missunderstanding ngan line defence...

.: #2- Meet the Dentist :.

Actually dah nak dekat 2 tahun aku mendarita sakit 'gigi bijaksana' a.k.a 'wisdom tooth' a.k.a 'gigi geraham bongsu ni'....tapi lately, aku dah tak tahan sangat sakit and aku pergilah jumpa dentist. Aku dah agak dah mesti ader something wrong somewhere nyer, jadi seperti yg dijangkakan oleh cik wani aku, gigi geraham bongsu aku yg baru nak tumbuh rupanya dah lama dah tumbuh cuma dia tumbuh secara abnormal...dalam bahasa medicnyer ialah impacted...dan dalam kes gigi aku ini, ianya dinamakan 'Angular Impacted Growth' maknanya pertumbuhan gigi secara abnormal yg tumbuh secara horizontal...Sakitnya tak usah nak cakaplah....mau nanges tiap2 hari...serious...Jadi, apa yang ku tahu labu?

1. Sebenarnya adalah begitu susah nak cari Dental Clinic.

2. Bila aku sakit gigi ni barulah aku tahu betapa pentingnya Dentist dalam kehidupan seorang Doctor.

3. I have eaten much porridge more than i could even remember...cos it hurts everytime i try to chew something.

4. Dentist juga kadang2 boleh menjadi sangat cantik dan comel....serta mampu mengurangkan sakit operation 12 kali ganda.

5. Dentist adalah sangat pemalu dan rendah diri bila berdepan dengan student medicine...siap panggil aku Doctor lagi...patutnya aku yg panggil dia doctor...dah la bertambah malunya aku yg memang terkenal dengan sikap pemalu dan bersopan-santun ni(ceit!!)..

6. Minor operation for removing the wisdom tooth is damn painfull man...I swear to God, that it was the most horrifying moment of my life where i was in immense pain and i'd been thinking to kill myself a few times to get rid of the pain...seriously...

.: #3- Exam Mid Sem :.

Apa yang ku tahu tentang exam mid sem kali ni?

1. Aku adalah dalam state yg paling tak prepare sekali dalam hidup aku di mana aku menjawab berdasarkan keimanan dan pengetahuan IB(international baccalaureate) aku jer...haha...serious bengap..

2. I think,i'll fail more papers than i think i should pass.

3. Exam ini menyedarkan aku tentang betapa pentingnya tuk aku start pulun study cos final exam tinggal sebulan jer lagi...

4. Baru aku sedar yg brain aku adalah sangat efficient under stress kerana aku mampu menghabiskan 14 presentation slides dalam masa 2 jam...berbanding dalam tak stress di mana aku hanya mampu menghabiskan 2 slide presentation dalam masa 14 hari....

5. Aku dapat hafal banyak benda dalam keadaan tertekan dan terdesak seperti structure of penicillin, paracetamol, beta-lactam ring and banyak lagi...

6. Aku tidaklah sebodoh dan sebengap yang aku sangkakan...cuma aku kena remain focus dalam study.

.: #4- Aku dapat offer UCD :.

Apa pulak yang aku tahu kali ni?

1. Aku gembira sangat cos aku memang suka sangatlah UCD ni.

2. Aku dapat masuk satu college ngan Bulu, Sopi, Pali, Shuren and Khalil....

3. Aku sedih cos Bear, Mat yie, Bedivi dan Salleh serta Nasa dapat RCSI...

4. Aku dengar ramai makcik2 yang dapat offer UCD gak...tapi yg penting zorro(bukan nama sebenar), dapat RCSI...Yahoo!!!!!!

5. Aku nak score final tuk confirmkan placement...

.: #5- Adik aku nak PS2 :.

Apa lah yg ku tahu tentang adik aku?

1. Adik aku nak PMR tahun ni and dia stress skit cos dia sakit.

2. Adik aku comel.

3. Aku lebih sayangkan adik aku berbanding duit MARA yang aku dapat...jadi aku pun membelikan dia PS2 dan aku kirimkan padanya untuk dia release stress dia a lil' bit...

4. PS2 memang best, aku dah maen puas2 before bagi kat dia...

5. Aku main Star Wars the Force Unleashed sebanyak 2 kali sebelum aku bagi kat adik aku PS2 tu...

6. Aku rasa baik beli console daripada beli Gaming Notebook...

.: #6- Relationship aku dengan wani :.

Semenjak berjauhan ni, aku cam dah tak dapat sangat spend masa ngan dia...cos aku banyak kerja kena buat...Final Project a.k.a mini thesis aku tak siap lagi...preparation tuk final pun ntah ke mana...and kadang2 aku kena beri tumpuan lebih kat adik aku cos dia sakit...Jadi apa yang ku tahu tentang wani?

1. Dia masih comel.

2. Dia masih cantik dan masih lagi mampu membuat beberapa telatah2 yang mencuit hati.

3. Dia comel lagi...

4. Dia nak sangat jumpa aku.

5. Dia nak aku spend masa lebih ngan dia.

6. Kadang2 dia rasa lonely and nak sangat cakap ngan aku tapi aku pulak busy waktu tu...

7. nanti kita jumpa kat reunion SMK Seri Tualang k?

8. Don't worry it's still u in my heart.

.: #7- Tentang freindster Group yg bernama SMK Seri Tualang :.

Apa pula benda yang aku baru tahu?

1. Kebanyakan budak2 kat situ mempunyai third class mentality yg mempergunakan forum tuk kutuk cikgu and sekolah habis-habisan.

2. Aku yang cuba membantu merubah pemikiran mereka dijadikan bahan kutukan dan cacian yang berbakul-bakul.

3. Aku rasa sometimes, education background differences do make people become so different in thinking and how they lead their life.

4. Despite banyak pujian dan ucapan terim kasih yg diberikan kpd aku dan rakan2 yang ikhlas membantu dalam usaha murni menjalankan program motivasi kat bekas sekolah aku dulu before MCKK, aku juga telah dikecam hebat oleh beberapa pihak yang begitu cetek ilmunya dan pemikirannya...dan yang lagi best, adalah di antara bekas budak yang aku pernah jaga and bimbing waktu program tu turut mengutuk motivation camp tu...dengan katanya "Ek'eleh setakat hafal lagu Standing In The Eyes of the World jer pun nak kepoh"....Aku jamin this guy memang tak cemerlang langsung dalam SPM dia...kita yang penat2 susah-payah nak bantu anak bangsa, diperlekehkan begitu sahaja....takpelah yang penting niat dan usaha kita ikhlas untuk membantu menyumbang sesuatu pada sekolah...

5. Kawan aku a.k.a Senior aku yang bernama Radzman yang kini belajar di German selalu singgah di blog aku selama ni...Tapi bukan itu yang membuatkan aku kagum dengannya..tapi mentality dia 100% berubah beb....dia open minded and tahu membezakan yang mana satu yang betul and salah...aku ingatkan dia nak support member2 dia yang berpikiran cetek tu...instead dia support aku...seriously kalau aku berada kat tempat dia pun aku taklah seberani macam tu...tapi aku rasa, betullah different education backgound can make people think very differently....

....And aku rasa setakat tu jelah entry aku yang membosankan ni, seriously aku memang tak dapat nak membuatkanentry ni jadi lebih menarik cos aku sakit lepas operate gigi aku ni...serious sakit giler...ok la len kali aku janji aku akan berikan entry yang agak menarik dan tertarik k?...

.:: Thanx for your precious Time ::.

One Response so far.

  1. Anonymous says:

    hurm....
    i found new vocab lar...
    hahahaha....(gelak jaht)
    vocab: mendarita
    maksud: mendErita
    pengasas: AMAL
    hahhahahah...

    k my comment bout ur entry...especially bout me...
    1. yg no 4 n 6 tu btul...
    but no 5 xbtul sama sx...
    i bkn nk u spend lebih mase tuk i...juz cm u ckp kt no6 2...
    itu jer....
    i know bout azim..
    so, xkn la i nk demand lebey2 lak..
    so, jgn slh phm k..
    i still love u 2...
    ehhehehehe..
    i like....
    tke care n get well soon..
    sori coz xpat ziarah awk k...
    jgn nakal2 k...
    salam