kita tahu hidup susah..

:: Kerja Gila ::

Posted by A m a l - -

lega, exam da abes...

mungkin exam kali ni bukanlah antara exam yang terbaik yg pernah aku lakukan...

tapi aku harap juga agar aku lulus dengan cemerlang....

...............

ok bercakap tentang kerja gila....

sejak beberapa hari lepas...ade beberapa benda yg aku buat yang boleh la dinobatkan sebagai...

"Kerja Gila"

sebab aku rasa macam takde orang pun buat benda ni...

tapi entah kenapa aku buat...

Kerja Gila 1: Membuat Sup Sotong Kering



ceritanya begini...

pada satu hari...aku bangun pagi...

aku terasa lapar sangat...

dengan segala kudrat..aku gagahkan jua diri ke dapur tuk masak...

mula2 cam biasa lah...

masak nasi...

lepas masak nasi aku dah prepare dah bahan2 tuk buat sup...

tapi, bila nak keluarkan ayam dari peti ais baru aku sedar yang ayam aku dah abes...

so, dengan ligatnya aku mencari pengganti ayam tuk dibuat sup...

namun hampa...takde sebarang daging pun yg ader dalam fridge tuk buat sup...

then, aku selongkar2 rempah aku...

aku terjumpa sepacket sotong kering yg aku sendiri pun tak ingat bila aku beli...

pastu aku masukkan semua sotong tu dalam sup...

last2 bila tiba part makan...

rasa dia cam harammmmm...

Kerja Gila 2: Makan Roti arab dengan perencah bihun goreng..

 

semalam exam kul 6pm tapi gerak dari rumah dalam kul 4.30pm..

lepas solat jumaat..aku singgah sebentar di kedai halal kat bawah masjid clonskeagh..

nak beli ayam niatnya..

masa kat counter tu, aku nampak roti arab yg gebu2 seperti gambar rajah di atas..

aku pun cam geram jer tengok roti ni..pastu aku beli jugak satu tuk makan masa study nanti..

masa nak balik tu dah lambat da tuk study actually...

so aku terpaksa la membatalkan niat nak makan roti arab ni dengan sambal ikan bilis yg aku nak masak nanti..

so, aku makan roti arab tu kosong jer..

disebabkan roti arab ni memanglah tidak enak dimakan begitu shaja..

kepala aku ligat kembali tuk memikirkan sebarang benda yg bleh dibuat pencicah...

pikir punya pikir..aku ternampak perencah bihun goreng adabi...

aku tahu dalam perencah ni ader belacan...

agak2 aku..mesti sedap kan kalau dibuat pencicah..

lantas aku buka perencah tu dan aku taburkan atas roti arab tersebut...

dan rasa dia...ok lah takdelelah teruk sangat...

Kerja Gila 3: Study tuk next semester sehari selepas abes exam..




aku bangun pagi kemas bilik...

dan tak tahu nak buat apa...

sebelum exam..punya lah ligat aku buang masa dengan facebook lah..dengan u-tube lah...

ni lepas exam, aku macam buntu...

sebab tak tahu sangat nak buat apa...pagi ni..aku buka buku baca yg next semester punya subject...

.....

gila bukan?????







2 Responses so far.

  1. ReD says:

    anda agak gila la.
    hahaha...
    tp jgn risau.
    blm di tahap kritikal lg~ xD

  2. A m a l says:

    red: trima kasih kerna approved kegilaan saya..