kita tahu hidup susah..

:: Aku..Mixed Martial Art dan Ninjutsu...::

Posted by A m a l - -

Chapter 15: Menghadiri kelas Mixed martial art buat kali pertama..

ceritanya bermula pabila aku datang sedikit lewat daripada waktu yg ditetapkan..

(biasalah..nama pun amal kan?)

aku datang pada pukul 4.15pm (class start at 4.00pm)

sesampainya aku dia Hall C Student Sport Center..

aku dikejutkan dengan aksi2 gay hampir kesemua orang disitu seperti ini...


dan juga sebegini..



......................

serta dengan bau peluh yang agak tengik...

kesemua orang-orang di situ berbadan seperti bagini..


dan aku pula berbadan seperti biasa2 sahaja..tidak gemuk, dan tidak juga kurus..

mula2, aku diperkenalkan oleh seorang trainer yg juga sangat fit tapi agak boroi sedikit..

dia menyuruh seorang senior mengajar aku basic2 nak escape from submission and armbar..

...................


perghhhhhhhh....sikit punya penat..

macam nak putus nafas aku...

dahla senior tu tough giler dari aku...

setelah nak dekat sejam aku berlatih macam nak mati, aku minta diri untuk keluar daripada Hall C untuk beli air...

sesampainya kat vendor machine baru aku sedar yg aku tak bawa coins..

jadi aku pun minum air paip je dekat tepi toilet..

(peringatan: air paip di dublin adalah sangat bersih serta selamat diminum serta rasanya lebih sedap daripada air mineral water lembah klang..)

Chapter 16: Escape Training Mixed martial Art..

..selepas itu aku tidak masuk2 langsung ke Hall C..

aku pergi nyorok kat tempat budak archery..

aku nampak pali pakai baju pmc and tengah tunggu turn nak memanah..

Chapter 17: Berjumpa sorang Mamat UK yang bernama 'jostwacthwachxk"

sedang aku lepak kat archery..

aku ternampak satu advert yang mengatakan ninjutsu class tuesday pukul 6-8 pm..

aku pun apa lagi..terus angkat barang tuk pergi kat ninjutsu class..

cos waktu tu dah nak dekat pukul 6.00 pm

..then aku, terjumpa ngan sorang mamat uk ni yg bernama ntah, aku susah nak sebut..

and, aku malas nak tanya dia 3 kali...

dia kuat giler bersembang cam nak mati...

daripada cerita dia masuk taekwondo, akido, karate do sampailah cerita dia kena buli ngan budak2 main bola and cerita dia jatuh beskal sebab mabuk malam kelmarin..

aku asyik gelak jer cerita dia and aku reply skit2 bila perlu...

dia cakap macam haram jugak la laju dia..

tapi ntah lama2 macam aku dapat follow pace kata2 dia..

and lama2 kitorang macam jadi kawan baik pula..

aku cakap, aku datang dari Malaysia..

dia cakap dia nak datang Malaysia cos dia pernah belajar bahasa cina kat shanghai tahun lepas and dia rasa nak pergi thailand tahun ni cos nak langgan pelacur asia..

aku pun...angguk2, geleng2 sahaja kata2 dia..

...

Chapter 17: Belajar basic Ninjutsu..

Mula2 masuk class tu, semuanya macam fresh lagi..ader la beberapa orang senior yang pakai baju ninjutsu and aku rasa diorang dah boleh terbang..

sebab diorang masuk gelaggang ninjutsu tu dengan melompat jer dari atas..

sumpah aku cakap...inilah kali pertama aku becakap benar dalam blog..

aku pun macam .."walaweiiiiiiiiiiii..phewitt...are these guys really flying???"

ternganga and kagum sikit cam nak mati..

ninjutsu ni best...

sebab masuk2 jer kitorang dah diajar untuk berlawan...

tak macam martial art lain...

ader buah la, bunga la, tumbuk angin la, sepak layang la..

macam bodoh jer..

satu lagi aku kagum akan ninjutsu ni ialah dia mengajar teknik2 serangan yang pantas dan deadly...

memang benarlah mengikut history ninjutsu ni, sebenarnya martial art ni telah diasaskan oleh sekumpulan doktor2 di jepun untuk melawan pihak atasan yang zalim...

this is because, most of the technique ninjutsu ni, semuannya berkaitan dengan mencengkam tulang, mematahkan tulang, menyerang nerve dan juga menyerang tempat yang paling sakit pada anggota badan...

dalam masa 2 jam sahaja, aku telah belajar lebih kurang 5 teknik yang begitu berkesan, pantas dan berbahaya...

so, aku telah membuat keputusan untuk join ninjutsu untuk tahun ini..

satu lagi yang best tentang ninjutsu ni is uniform ninjutsu adalah seakan2 dan semirip-mirip pakaian silat aku...

tak percaya, cuba tengok baju2 ni..

ninjutsu

ni silat..

hampir2 sama kan?

..............

Chapter 18: Menyertai Ninjutsu beerti aku akan rugi sebanyak 20 euro..

aku dah bayar fees tuk mixed martial art sebanyak 10 euro..yang mana aku tak akan pergi dah..

dan juga aku dikehendaki bayar fees tuk ninjutsu sebanyak 10 euro lagi..

jadi secara totalnya aku akan rugi sebanyak 20 euro..

mula2 tu aku pikir memang lah rugi..

tapi bila aku pikir kan dalam2, yang sebenarnya ninjutsu ini punyai banyak kelebihan yang akan aku gunakan dalam life nanti, aku rasa..takpelah kot..

maybe bagi sesetengah orang better masuk club2 lain seperti archery dan sebagainya..

tapi bayangkan, kalau lah nanti bila2 masa nanti, kau berada dalam situasi di mana kau kena pertahankan diri kau and orang2 yang kau sayang..

sempat ke kau nak ambik anak panah, and panah orang tu??

tak sempat kan..??

so, aku pikir better aku belajar martial art ni..

sekurang-kurangnya aku boleh gunakannya bila perlu nanti...

so, sekarang ni aku dah tahu silat..

and aku dah belajar sikit mixed martial art...

and aku akan belajar ninjutsu dengan lebih banyak lagi..

and aku akan juga berhasrat tuk masuk class akidoo or kick boxing..

so, lepas ni mungkin orang akan pikir 2 kali before dia decide nak hayun penumbuk kat aku..

sekian...

p/s- siapa ader plaster dan minyak panas?? aku sedang menderita sakit di ankle, bengkak di peha..sakit di pinggul serta luka di siku...semuanya adalah gara-gara mixed martial art dan ninjutsu..


4 Responses so far.

  1. Unknown says:

    pehhhhhh..!!!!!!... gempak gler abg.... azim da bgtau... msuk ninjutsu ag bgus....!! pas nie abg bley lwn ngn libby the shaowlin monks....hehehehehe.... gud luck ngn apew yg abg bwt...all the bezt !!!!

  2. A m a l says:

    to shinkai a.k.a chibbymoon:

    nanti abg ajar azim ninjutsu k?

    pastu abg ajar azim terbang..

    so, nanti azim bleh datang dublin bila2 masa azim suka..tapi jangan lupa pkai baju tebal2 ar..haha

  3. saye yg kt houz 1 says:

    hahahaha. lawak gler. konon nk ajr terbang seme2 tayah ckp ah~ aleh2, sejuk gak yg ko pikir. hahahahhaa

    (btw, cane nk terbang kalo pkai kot sejuk tebal2? xke berat nnti~ =P)

  4. A m a l says:

    saya memang dah boleh terbang..

    nanti saya ajar kamu..

    jangan risau...

    cuma hati2 jer dengan si pencakarpipi..

    hehe..