kita tahu hidup susah..

:: Atas permintaan ramai juga, akhirnya aku ber-FaceBuku ::

Posted by A m a l - -

Picture profile facebuku aku

Kadang-kadang aku juga runsing dan bingung memikirkan kenapa aku ber-facebuku..

adakah mahu mengikut-ngikut trend remaja masa kini yang gemar membuang masa pada facebook??

atau..

aku tidak lagi mahu dikenali sebagai Amal yang tidak mempunyai facebook??

entahlah...

tapi bagi aku, dulu aku tidak mahu melayan facebook kerana aku tidak mahu menjadi seperti rakan-rakanku yang lain..yang duduk 24jam depan laptop melayan facebook yang tak berkesudahan...tak ke membuang masa namanya...

lepas satu, satu kawan yang di-add..

lepas satu, satu lagi gambar yang di-upload...

lepas satu, satu lagi quiz yang telah dicuba...

jadi aku bertanya pada diriku...sampai bila???

sampai bila mahu begitu??

.........................

mungkin ramai yang tidak bersependapat dengan aku tentang hal ini..

tapi takpelah, kamu semua mungkin punyai banyak masa untuk berbuat demikian...aku paham semua itu..

aku tidak mahu berdebat dengan kamu semua pasal ini...kamu juga punyai reason tersendiri untuk ber-facebuku...so, suka hati koranglah korang nak buat apa..asalkan benda tu membuatkan kamu happy dan ceria sentiasa, ianya tidak menjadi masalah bagiku..

bagi aku, aku tidak punyai banyak masa seperti yang lain...

aku punyai banyak bebanan dan tanggungjwab yang harus ku utamakan dahulu...

aku ada tanggugjawab sebagai seorang anak...

seorang abang kepada seorang adik...

seorang kekasih kepada seorang perempuan bernama wani...

seorang pelajar dalam jurusan perubatan..

seorang kawan kepada ramai orang...

dan yang paling penting

seorang hamba kepada Yang Maha Pencipta...

......................

tapi reason aku kali ni, untuk ber-facebuku ialah semata-mata untuk keep in touch dengan rakan-rakanku di serata dunia, itu sahaja...

dan juga untuk me-monitor activity waniku di facebook...

harap-harap facebook ini tidak melalaikan aku sepertimana friendster melalaikan aku...

dan harap2 juga, aku tidak active sangat dalam facebook ini hingga terabai tanggungjwabku kepada tanggunganku...

p/s- bila nak start buat notes anatomy ni???ok, chow dulu..salam..