kita tahu hidup susah..

:: Class da start da ::

Posted by A m a l - -





Chapter 7: Attend the first Class


Ceritanya bermula pabila aku dan Pali sibuk berjalan mundar-mandir di UCD mencari Science Building tuk subject Biochem..

First Class pukul 9.00am tapi kitorang da kuar 8.30am tuk mencari lecture thater yg tertera dalam jadual..

sebenarnya memang kitorang da cari da Science Building ni hari Ahad aritu, tapi disebabkan UCD ni sangat besar maka tersesat la jugak...

selamat la kitorang ternampak beberapa orang budak perempuan malaysia menuju ke satu arah, then kitorang follow la diorang sampaila ke tempat yg dituju..

Chapter 8: Berjumpa dengan Ridhu..

Sementara aku menunggu di hadapan Lecture theatre C004, aku terserempak dengan Awang Ridhu dan Dila...

kami bersembang kejap before masing2 masuk ke class masing2..

Class yang aku attend aritu adalah CSI...macam patient care+clinical skills punya class ar..

class dia nampak cam exciting giler...lecturer dia a bit young ar...and cakap pun tak laju sangat..so senang nak paham la ape yg dia cakap...

Part paling best kat class ni is where dia suruh kita bangun ikut country...

mula2 dia suruh Irish semua bangun...agak ramai ar irish,dalam 96 something...

then dia suruh budak US bangun, tak ramai dalam 5-6 orang jer...

last sekali dia suruh malaysian Student bangun....gilerrrr ramai...dalam 80 orang student malaysia...cam agak bangga ar dengan Malaysia pada waktu tu samapaikan ramai jugak irish yg terkejut dengan quantity malaysian student waktu tu...

class ni macam best, tapi senior kata paling susah sekali nak score...dalam subject ni ader diajar ttg paramedic, patient history and so on...

Chapter 9: Bersembang dengan wani menggunakan Skype

Tahu2 jer aku nak sembang ngan wani guna skype, harini skype aku buat hal pulak...

tiba2 jer tak boleh online..

berjam2, aku try nak online..tak dapat2..

finally, aku install skype semula baru dapat connect ngan wani...

dapat juga aku bersembang ngan mak dan azim walau sebentar guna skype ni...aku suruh wani call mak and azim then aku sembang ngan diorang guna loudspeaker..

Chapter 10: Akhirnya aku tahu camner nak buka tingkap bilik aku...





Tingkap bilik aku ni berada di bumbung...

sekali tengok memang macam tak boleh buka...

tapi setelah beberapa cubaan akhirnya aku berjaya membuka tingkap bilik aku ni dengan cemerlangnya....

barulah wangi skit bilik aku ni...

klau tak bau mcam kedap jer cos takde ventilation...

Chapter 11: Bermain bola bersama senior di Clonskeagh...

Agak seronok ar main bola...

jumpa ramai senior2 kmb and intec...

senior semuanya hebat2 belaka...

dribble laju nak mati...

aku dahla pakai kasut futsal...

memang licin giler....

main bola agak penat cos dah lame tak main, tapi yg best nya sebab sejuk so peluh tak keluar sangat pun...baju pun tak berbau...

Chapter 12: Solat Di masjid Clonskeagh sambil memakai kain pelikat..

lepas main bola terus change seluar yg kotor tadi dengan kain pelikat tu solat...

tapi disebabkan kat sini sejuk so kitorang pakai kain pelikat ngan sweater ar...

memandangkan kat sini diorang tak tahu or tak pernah nampak orang pakai kain pelikat so diorang pandang kitorang macam pelik giler...

aku terdengar ader 2 orang budak kecik bercakap dengan adiknya yang kitorang pakai skirt......

sumpah malu giler........

tapi yang paling memalukan is Encik Bulu cos dia pakai kain pelikat dengan stokin and pakai slipper...

macam orang baru lepas bersalin...

lepas solat makan nasi dengan lauk ayam ala-ala arab dekat masjid clonskeagh...

nampak cam sedap...tapi semuanya tawar...

rasa cam nak balik rumah and remake semula jer kari dia...

tapi ntah-la, maybe kat sini macam tu kot taste diorang...

so, aku pelahap jela cos perut lapar...

lama2 makan, kira okla jugak...


ok tu jer la setakat ni jumpa lain kali k?












salam...