kita tahu hidup susah..

.:: Bukan Salah Salleh ::.

Posted by A m a l - -

Dulu ayah aku selalu cakap," Jangan Salah pilih kawan"...

sampai sekarang lagi terngiang-ngiang ayat itu di telingaku...

well, sekarang aku dah ader ramai kawan....and dalam salah satu kawan aku tu, namanya saleh...

ader orang cakap, aku salah pilih kawan, kalau aku kawan ngan saleh..

tapi aku rasa, aku tak salah, kalau aku pilih saleh sebagai kawan...

sebab...apa salahnyer dengan saleh?

adakah sebab namanya saleh, dirinya disalahertikan?

ataupun, sebab saleh disalahnamakan?

dah...nak guna nama apa lagi?

apa lagi nama yang tak salah,selain SALEHudin?

takkanlah nak letak SALAHudin kot?

lagilah nampak salahnyer...

ok, klau korang kata nama dia tak salah, jadi kenapa asyik nak salahkan dia?

Apa salah saleh lagi?

dia dah cuba untuk membetulkan salah-silapnya yang sering nampak salah dan tak kena di mata orang...

Jadi, apa hasilnya?

sekarang saleh dah pandai membezakan mana yang betul dan mana yang salah...

walaupun ader yang betul di pikirannya tetap salah sebenarnya di alam realiti, tapi takpelah...asalkan saleh dah cuba untuk taknak melakukan kesalahan lagi...

jadi apa lagi yang kita mahukan,sampai saleh diperlakukan dengan begitu salah sekali dengan yang sepatutnya...

kita tak patut terus-menerus menyalahkan dia...

saleh dah cuba berubah...

walaupun ader diantara koleksi t-shirtnya masih lagi kelihatan salah...

walaupun ader diantara perbuatannya yang nampaknya masih lagi salah...

walaupun ader diantara smsnya masih teserlah salahnya...

tapi saleh tak bersalah...

dia dah mencuba...

dia tak berdosa...

kita yang berdosa dan bersalah sebab taknak terima pembetulan yang dia lakukan atas kesalahan dia....

dan kita yang bersalah, sebab asyik-asyik menyalahkan dia...

Jadi, saleh sebenarnya tiada apa pun yang salah pada kau...

jangan pikirkan sangat dengan orang yang asyik menyalahkan kau...

sebenarnya kau dah tiada salahnya...

dan tak salah pun aku, tuk menjadi kawan kau...

sebenarnya kaulah salah satu kawan aku yang paling 'cool' sekali...

lebih cool dari zhorif dan christopher roy...

serious2...

jadi, saleh marilah kau meninggalkan kesalahan dan kesilapan yang telah lalu...

serta mulakan hidup baru...

kalau kau suka and happy dengan apa yang kau buat, jadi tak salah untuk kau teruskan dengan apa yang kau suka selagi kau rasa betul walaupun orang lain rasa ianya salah...

semoga kau terus menjadi insan yang Soleh seperti namamu hendaknya...dan bukanlah lagi saleh yang selalu disalahertikan...

semoga Allah merahmati perubahanmu kawanku, Salahuddin...ey,silap! Sallehuddin.....

p/s- Tak salah lagi, kaulah saleh yang cool and rock...